Czech Time na přání pro Marianu

Příští lekce bude ve středu 4. prosince v 16:50 tady:

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/89568101315?pwd=CUgnNPyLXXUibalY2MTkWb0x73Dcc5.1

Meeting ID: 895 6810 1315
Passcode: 482626

 

DOMÁCÍ ÚKOL

1) Napiš prosím formální e-mail majiteli domu/bytu, ve kterém bydlíš. Stěžuješ si na závadu v bytě/domě. Napiš prosím 100 slov. V e-mailu musí být: termín vzniku závady, popis závady, návrh řešení problému, požadavek na náhradu. Hlídej si čas, ideálně bys to měla zvládnout za 30 minut. 😉

2) Kdybys měla chuť a čas, zkus napsat ještě druhou úlohu.

Napiš recenzi. Vyber si jedno z témat:

A) Recenze na film.

B) Recenze na knihu.

V recenzi musí být úvod, vyjádření vlastního názoru, komu bys knihu/film doporučila a proč, závěr. Napiš asi 250 slov. Snaž se to prosím stihnout za 45 minut.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zkouška se blíží, tak zkusíme zase psaní na zkoušku. Při psaní si zkus hlídat i čas. Na obě úlohy budeš mít 80 minut. Takže tuhle delší bys měla mít hotovou asi za 45 minut, abys měla čas i na tu druhou a kontrolu.

Napiš článek do časopisu. Vyber si jedno téma:

A) Je třeba recyklovat odpad?

B) Sportem ke zdraví - ano, nebo ne?

Článek musí obsahovat úvod, vyjádření vlastního názoru, vysvětlení a závěr.

Napiš prosím 150 slov.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím 10 vět. V každé větě napiš jednu věc, kterou dnes děláš, ale nedělala bys ji, kdyby Ti bylo 20.

2) Podívej se prosím na prezentace a udělej cvičení na stránce TADY. Zaměř se prosím hlavně na 1. pád množného čísla u mužských životných substantiv (např. ti muži, kluci, psi..).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Úkoly z minulého týdne zůstávají. 🙂

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text (asi 200 slov), ve kterém popíšeš, co všechno bys nemusela dělat, kdyby Ti dnes bylo 20. Co bys naopak dělala? Až budeš mít text napsaný, zkontroluj si, jestli máš všechny negace (např. nedělám) napsané dohromady. Zkontroluj, jestli máš ve všech větách slovesa (verba - je, jsou, jde...). Zkontroluj, jestli je všude v pořádku kondicionál (bych, bys, by...).

2) Udělej si jednu modelovou variantu zkoušky B2 z knížky, kterou jsem Ti posílala. Pro jistotu posílám ještě jednou do Messengeru, abys nemusela hledat. Udělej si prosím části čtení, poslech a gramaticko-lexikální text. Vše zkontroluj podle řešení a spočítej si, kolik odpovědí máš správně a kolik ne.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text (asi 200 slov), ve kterém mi popíšeš vaši rekonstrukci kuchyně. 🙂 Co jste v kuchyni měli a už mít nebudete? Co jste naopak neměli a mít budete? Co bude jiné? (Trénujeme minulý čas a negaci - snaž se jí tam dostat co nejvíc, prosím.) A jaká by byla tvoje ideální kuchyně? Jak by vypadala? (Tady trénujeme kondicionál, zase ho zkus používat co nejvíc, to půjde). 🙂

2) TADY si zopakuj deklinaci cizích slov typu panoráma, téma... TADY k tomu najdeš cvičení.

3) Zopakuj si prosím AKUZATIV a udělej cvičení 8, 9, 10 a 11. Pokud budeš mít pocit, že je problém s NOMINATIVEM (1. pádem), najdeš video, prezentaci a cvičení TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text (asi 150-200 slov), ve kterém vysvětlíš, co všechno bys nemohla dělat, kdyby ses narodila jako muž. Až budeš mít text napsaný, zkontroluj si jestli máš všechny negace (např. nedělám) napsané dohromady. Zkontroluj, jestli máš ve všech větách slovesa (verba - je, jsou, jde...). Zkontroluj, jestli je všude v pořádku kondicionál (bych, bys, by...).

2) Opakuj si prosím kondicionál - projdi si znovu prezentaci nebo video, zkus si udělat znovu cvičení, ve kterých jsi měla chyby.

3) Poslechni si desetiminutové video o Boženě Němcové. Připrav si prosím krátké shrnutí - Kdo byla Božena Němcová? Co si pamatuješ o jejím životě? Co si o jejím životě myslíš? 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text (asi 150-200 slov), ve kterém vysvětlíš, co všechno bys nemohla dělat, kdyby ses narodila před sto lety.

2) Opakuj si prosím cvičení na kondicionál z minulých lekcí.

3) Zkus si natrénovat výslovnost slov z obrázku, který jsem Ti poslala do Messengeru.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Nastuduj si prosím kondicionál - podívej se na video, prostuduj prezentaci, udělej si všechna cvičení. Pokud v některém ze cvičení budeš mít chybu, napiš si věci, které máš špatně, opakuj si správné varianty vět a za pár dní zkus problémové cvičení znovu. Pokud budeš mít k něčemu otázky, klidně piš do Messengeru i během týdne nebo si připrav otázky na příští lekci.

2) Napiš prosím text (asi 150-200 slov), ve kterém si kondicionál procvičíš. Vyber si jedno z těchto tří témat:

a) Kdyby ses mohla setkat s historickou osobností, kterou historickou osobnost bys chtěla potkat a proč? Na co by ses jí zeptala a co bys s ní podnikla?

b)Kdybys měla kouzelné schopnosti, jaké kouzelné schopnosti bys chtěla mít? Jak bys je používala a jak by to ovlivnilo tvůj život a životy ostatních lidí?

c) Kdybys mohla cestovat časem, do jaké doby bys chtěla cestovat? Proč? Co bys tam chtěla zažít nebo změnit?

3) Příští týden to bude naše poslední domluvená hodina, tak prosím promysli, co a jak dál. Chceš pokračovat? Vyhovuje Ti systém, který máme? Potřebovala bys něco jinak? Jak?

Pokud se chystáš na zkoušku v prosinci, nezapomeň prosím trénovat modelové varianty testů z knížky, kterou jsem Ti posílala. Bylo by ideální, kdybys měla všechny subtesty (poslech, čtení, gramaticko-lexikální test) okolo 80 % bodů. Pokud bys tam narazila někde na problém, určitě se ptej. Kdykoli piš na Messenger nebo si připrav otázky na lekci. 

Nezapomeň také, že můžeš využívat veškerý obsah klubu (intenzivní verze i základní verze). Když si nejsi jistá s gramatikou, můžeš konkrétní gramatické téma studovat v on-line knihovně. V intenzivní verzi Ti opravím všechny nahrávky/komentáře, které do skupiny přidáš. Nebo mi je můžeš posílat do Messengeru, opravím Ti je tam, pokud to nechceš sdílet s ostatními.

Máš tři měsíce, to je hodně času a dá se za tu dobu hodně věcí zvládnout, ale gramatiku a slovíčka to chce natrénovat hlavně prakticky, aby sis byla jistá a nestresovalo Tě to.

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Kopíruji úkol z minulé lekce: Napiš prosím 10 vět. V každé větě napiš, co bys nikdy neudělala Ty, Tvůj manžel, děti, Tvá rodina nebo Tvoji přátelé. Např. Nikdy bych nejedla housenky. Můj manžel by nikdy netančil balet. atd.

2) V pondělí 2. září začíná nový školní rok. Připrav si prosím porovnání systému školství/vzdělávání v ČR a na Ukrajině. Je to všechno stejné, podobné? Jsou tam nějaké rozdíly? 

Český systém je docela dobře popsán TADY. A TADY je docela přehledný graf.

3) TADY si prosím nastuduj rozdíl mezi KDE a KAM. Poslechni si video, projdi si prezentaci a udělej cvičení.

4) TADY si prosím nastuduj deklinaci slov, která končí na -UM (centrum, muzeum...). TADY si k tomu udělej cvičení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakuj si prosím kondicionál. Podívej se na video a udělej cvičení na TÉTO stránce.

2) Napiš prosím 10 vět. V každé větě napiš, co bys nikdy neudělala Ty, Tvůj manžel, děti, Tvá rodina nebo Tvoji přátelé. Např. Nikdy bych nejedla housenky. Můj manžel by nikdy netančil balet. Atd.

3) Příště se podíváme na systém školství v ČR a na Ukrajině. Připrav si prosím otázky.

4) Vyzkoušíme také úlohy k ústní části zkoušky.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš článek do časopisu nebo na blog na téma: Má smysl se dnes učit cizí jazyky? Ano, nebo ne?

     Článek musí obsahovat úvod, vyjádření vlastního názoru, vysvětlení a závěr.

     Napiš prosím 150 slov.

2) Napiš stížnost na městský úřad. Blízko Tvého domu je nová diskotéka/klub, který je velmi hlučný. Hluk Tě v noci obtěžuje.             Napiš asi 250 slov. V textu musí být komu píšeš, jaký je problém, jaké řešení navrhuješ, závěr dopisu. 

3) Připrav si krátké povídání 5-10 minut, kde popíšeš, jak jsi trávila prázdniny, když jsi byla malá. Používej co nejvíc minulý čas.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Pošli mi prosím počty bodů z jednotlivých částí modelové zkoušky - čtení, poslech, lexikálně-gramatický text. U poslechu se můžeš podívat také na transkripty. Podívej se, jestli všemu rozumíš. Pokud ne, připrav si k tomu otázky na příště, můžeme to projít spolu.

2) Napiš prosím také texty k písemné části (strany 33-36 v modelové variantě)

3) Napiš prosím 5 vět, kde použiješ slovo NIKAM a 5 vět, kde použiješ slovo NĚKAM. Nezapomeň, že hlavní rozdíl je v tom, že NĚKAM používáme v kladných (pozitivních větách), zatímco NIKAM používáme hlavně v negativních (záporných) větách.

TADY najdeš příklady vět se slovem NĚKAM.

TADY najdeš příklady vět se slovem NIKAM.

Písemné úkoly mi prosím pošli do úterý 30. července. Díky! 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Dodělej si prosím části čtení, poslech a lexikálně-gramatický text z modelové varianty certifikované zkoušky B2.

2) Napiš prosím také texty k písemné části (strany 33-36 v modelové variantě)

3) Napiš prosím 5 vět, ve kterých použiješ vazbu RÁD/A + aktivita (např. ráda čtu knihy) a 5 vět, ve kterých použiješ vazbu MÍT RÁD + akuzativ (např. mám ráda knihy).

Písemné úkoly mi prosím pošli do pondělí 22. července. Díky! 🙂