Czech Time na přání pro Angelinu/Marka

Jamboard s materiály z lekce najdete TADY

Příští lekce bude v pátek 25. 6. v 11:30 tady:

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/86218277454?pwd=LHni5KaglRRFRuprHXhK7mBbzMFxxg.1

Meeting ID: 862 1827 7454
Passcode: 872015

 

DOMÁCÍ ÚKOL

1) Zkus vymyslet strategii, jak by se Ferona mohla propagovat na sociálních sítích. Napiš prosím text (asi 150 slov), kde tuto strategii popíšeš. 

2) Pokračuj v kurzu a zkus udělat další části: Poslech s porozuměním, Slovní zásoba, Co doplníte do konverzaceUmíte se kvalitně vyjadřovat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakujeme si životopis, téma telefonování a sociálních sítí - opakuj si prosím slovíčka a fráze.

2) Projdi si třetí část z kurzu (small talk). Vypiš si nová slova a fráze.

3) Udělej si prosím také cvičení k dialogu (Žádost o místo), Krátké rozhovory po telefonuPozdní doručení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zaregistruj se prosím zdarma na portálu czechonline.org. Najdi si tam KURZ Obchodní čeština a zkus udělat první tři části (text o telefonování a sociálních sítích s cvičeními - užitečné fráze při telefonování - small talk). Vypiš si nové fráze a slova.

2) Podívej se na to, jaké sociální sítě má Ferona. Jak se na nich prezentuje? Co na nich prezentuje? Můžeš to nějak analyzovat/zhodnotit? Je ta prezentace podle Tebe v pořádku? Co by se dalo vylepšit? Kdo je cílový zákazník Ferony? Bude to na něj fungovat?

3) Zkus napsat své CV v češtině.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Projdi si videa a cvičení z poslední 20. kapitoly TADY. Pozor, je jich tam tentokrát hodně.

2) TADY si stáhni fráze B1/B2 a prostuduj si další způsoby, jak můžeš v češtině vyjádřit souhlas nebo nesouhlas.

3) Napiš 5 otázek, které by podle Tebe měly být na pohovorech, ale jsou tam slyšet jen málokdy. Proč právě tyhle?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text, ve kterém popíšeš vašemu zahraničnímu (českému) kolegovi cestu z Ferony na letiště. Čím podrobnější cesta bude, tím lépe. Napiš asi 150 slov. 

2) Poslechni si video v kapitole 17 TADY. Je tam jen jedno. Udělej k němu obě cvičení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1)Pošli mi prosím věty se slovem PENÍZE z předminulé lekce.

2) Podívej se prosím na videa a udělej všechna cvičení v kapitole 16 TADY.

3) Na této stránce se podívej, jaký je rozdíl mezi KDE a KAM + udělej cvičení dole na stránce.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se prosím na videa a udělej všechna cvičení v kapitole 13 TADY.

2) Zopakuj si prosím kondicionál a udělej si cvičení na TÉTO stránce.

3) Pošli mi prosím věty se slovem PENÍZE z minulé lekce.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakuj si prosím deklinaci zájmen TEN, TA, TO ve cvičeních TADY, TADYTADY.

2) Zopakuj si deklinaci slova VŠECHEN ve cvičeních: TADY, TADY, TADY, TADYTADY.

3) Jak skloňujeme slovo PENÍZE, najdeš krásně vysvětlené TADY. Napiš prosím 10 vět, ve kterých použiješ slovo PENÍZE. Snaž se použít všechny formy (pády) slova. Text mi prosím pošli do čtvrtka 18. dubna.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na videa a udělej cvičení k sedmé kapitole (Vyjádření plánu a záměru) TADY. Pozor, je tam několik částí a v každé je několik cvičení (udělej prosím části 7A, 7C, 7D, 7E, 7F). Příště spolu zopakujeme slovní zásobu z těchto videí.

2) Zůstává text z minulé lekce: Zkus napsat krátký text, ve kterém popíšeš svůj běžný den - co přesně děláš? Komu píšeš e-maily? O čem? Komu telefonuješ? Proč? Čím podrobnější to bude, tím lépe. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na videa a udělej cvičení ke čtvrté kapitole (Administrativa a úřední obraty) TADY. Pozor, je tam několik částí a v každé je několik cvičení (4A, 4B, 4C, 4D, 4E, 4F). Příště spolu zopakujeme slovní zásobu z těchto videí.

2) Zkus napsat krátký text, ve kterém popíšeš svůj běžný den - co přesně děláš? Komu píšeš e-maily? O čem? Komu telefonuješ? Proč? Čím podrobnější to bude, tím lépe. 🙂

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si prosím prezentaci zboží a služeb, které nabízíte (klidně na základě webových stránek nebo e-shopu, ale zkus používat českou verzi). Připrav si povídání asi na 10 minut.

2) TADY najdeš teorii a cvičení ke shodě podmětu s přísudkem, na které jsme narazily na lekci. Prostuduj si to prosím.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text (100-200 slov), ve kterém popíšeš svou kancelář nebo kancelář z tohoto obrázku (1. fotografie). Text mi prosím pošli do pondělí e-mailem. Snaž se používat co nejvíc akuzativ. Co máš v kanceláři? Kam jsi to v kanceláři umístila? Co potřebuješ v kanceláři mít?

2) Opakuj si akuzativ v písničkách TADY, TADYTADY. Dohledej si slova, kterým nerozumíš, nebo si připrav jejich seznam na příští lekci. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopaku si prosím akuzativ na TÉTO stránce. Podívej se na videa a udělej cvičení.

2) Připrav si prosím obrázek své kanceláře. Příště si ji zkusíme popsat a říct si, co všechno v ní máš/nemáš / nebo bys mít chtěla. Když si připravíš slovíčka, bude to fajn a půjde to rychleji. 🙂

DALŠÍ OPAKOVÁNÍ