Czech Time na přání pro Angelinu/Marka

Jamboard s materiály z lekce najdete TADY

Příští lekce bude v úterý 30. 7. v 11:30 tady:

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/82073427171?pwd=kgLDxpyyqr9BCW0nltnRJuLMlHI25k.1

Meeting ID: 820 7342 7171
Passcode: 509021

 

DOMÁCÍ ÚKOL

1) Napiš prosím krátký text (asi 150 slov), ve kterém se zamyslíš nad tím, proč lidé potřebují peníze. Proč je důležité, aby dostávali za svou práci adektvátní množství peněz? Co lidem peníze umožňují? Snaž se používat co nejčastěji slovo PENÍZE v různých formách. 🙂

2) Pokud jsi ještě nezvládla všechna cvičení ze 3. lekce Obchodní etiketa II, dodělej je prosím. Pokud budeš mít čas, zkus si projít lekci 4 na téma pracovní pohovor. Tohle téma už jsme dělaly, tak to půjde rychleji. 🙂

3) Zopakuj si prosím koncovky akuzativu a po jakých slovesech a prepozicích ho nejčastěji používáme TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím krátký text (asi 150 slov). Kde popíšeš, komu a proč nejčastěji telefonuješ. Komu a proč necháváš nejčastěji vzkazy. Komu a proč nejčastěji vyřizuješ vzkazy od někoho jiného. Komu a proč nejčastěji píšeš zprávy. Komu a proč nejčastěji domlouváš schůzky. S kým a proč si nejčastěji domlouváš schůzky Ty.

2) Na portálu czechonline.org si projdi celou LEKCI 3 - Obchodní etiketa II.

3) Zkus doplnit slovo peníze do následujících vět. Věty prosím napiš a pošli spolu s textem.

1) Bez ... do hospody nelez.

2) S ... je život jednodušší.

3) Nevím, kde k těm ... přišel!

4) Potřebuju ...!

5) To je hodně ...!

6) To jsou tvoje ...?

7) O ... se u nás doma nikdy nemluvilo.

8) ... jsou pro ni velké tabu.

9) Na co ti bude tolik ...?

10) Nevím, co s těmi ... chce dělat.

 

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Na portálu czechonline.org si projdi celou LEKCI 2 - Obchodní etiketa I.

2) Napiš prosím krátký text (asi 150 slov). Zkus se v textu zamyslet a najít 3 rozdíly mezi Čechy a Poláky. Které jsou podle Tebe největší? 

3) Zopakuj si všechna nová slovíčka z první lekce (TELEFONOVÁNÍ).

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakuj si všechna nová slovíčka z první lekce (TELEFONOVÁNÍ).

2) Představ si, že váš pan předseda má kulaté narozeniny/výročí. Chcete mu ve Feroně připravit oslavu. Napiš pozvánku pro kolegy + e-mail, ve kterém jim popíšeš, jak bude akce probíhat, jaký bude program, kde a kdy to bude, kdo tam bude, jak zorganizujete jídlo/pití/dárek? Přidej, co Tě napadne. 🙂 Napiš asi 150 slov.

3) Opakuj si akuzativ a doplň slova do písničky TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zkus vymyslet strategii, jak by se Ferona mohla propagovat na sociálních sítích. Napiš prosím text (asi 150 slov), kde tuto strategii popíšeš. 

2) Pokračuj v kurzu a zkus udělat další části: Poslech s porozuměním, Slovní zásoba, Co doplníte do konverzaceUmíte se kvalitně vyjadřovat.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakujeme si životopis, téma telefonování a sociálních sítí - opakuj si prosím slovíčka a fráze.

2) Projdi si třetí část z kurzu (small talk). Vypiš si nová slova a fráze.

3) Udělej si prosím také cvičení k dialogu (Žádost o místo), Krátké rozhovory po telefonuPozdní doručení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zaregistruj se prosím zdarma na portálu czechonline.org. Najdi si tam KURZ Obchodní čeština a zkus udělat první tři části (text o telefonování a sociálních sítích s cvičeními - užitečné fráze při telefonování - small talk). Vypiš si nové fráze a slova.

2) Podívej se na to, jaké sociální sítě má Ferona. Jak se na nich prezentuje? Co na nich prezentuje? Můžeš to nějak analyzovat/zhodnotit? Je ta prezentace podle Tebe v pořádku? Co by se dalo vylepšit? Kdo je cílový zákazník Ferony? Bude to na něj fungovat?

3) Zkus napsat své CV v češtině.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Projdi si videa a cvičení z poslední 20. kapitoly TADY. Pozor, je jich tam tentokrát hodně.

2) TADY si stáhni fráze B1/B2 a prostuduj si další způsoby, jak můžeš v češtině vyjádřit souhlas nebo nesouhlas.

3) Napiš 5 otázek, které by podle Tebe měly být na pohovorech, ale jsou tam slyšet jen málokdy. Proč právě tyhle?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text, ve kterém popíšeš vašemu zahraničnímu (českému) kolegovi cestu z Ferony na letiště. Čím podrobnější cesta bude, tím lépe. Napiš asi 150 slov. 

2) Poslechni si video v kapitole 17 TADY. Je tam jen jedno. Udělej k němu obě cvičení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1)Pošli mi prosím věty se slovem PENÍZE z předminulé lekce.

2) Podívej se prosím na videa a udělej všechna cvičení v kapitole 16 TADY.

3) Na této stránce se podívej, jaký je rozdíl mezi KDE a KAM + udělej cvičení dole na stránce.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se prosím na videa a udělej všechna cvičení v kapitole 13 TADY.

2) Zopakuj si prosím kondicionál a udělej si cvičení na TÉTO stránce.

3) Pošli mi prosím věty se slovem PENÍZE z minulé lekce.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakuj si prosím deklinaci zájmen TEN, TA, TO ve cvičeních TADY, TADYTADY.

2) Zopakuj si deklinaci slova VŠECHEN ve cvičeních: TADY, TADY, TADY, TADYTADY.

3) Jak skloňujeme slovo PENÍZE, najdeš krásně vysvětlené TADY. Napiš prosím 10 vět, ve kterých použiješ slovo PENÍZE. Snaž se použít všechny formy (pády) slova. Text mi prosím pošli do čtvrtka 18. dubna.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na videa a udělej cvičení k sedmé kapitole (Vyjádření plánu a záměru) TADY. Pozor, je tam několik částí a v každé je několik cvičení (udělej prosím části 7A, 7C, 7D, 7E, 7F). Příště spolu zopakujeme slovní zásobu z těchto videí.

2) Zůstává text z minulé lekce: Zkus napsat krátký text, ve kterém popíšeš svůj běžný den - co přesně děláš? Komu píšeš e-maily? O čem? Komu telefonuješ? Proč? Čím podrobnější to bude, tím lépe. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na videa a udělej cvičení ke čtvrté kapitole (Administrativa a úřední obraty) TADY. Pozor, je tam několik částí a v každé je několik cvičení (4A, 4B, 4C, 4D, 4E, 4F). Příště spolu zopakujeme slovní zásobu z těchto videí.

2) Zkus napsat krátký text, ve kterém popíšeš svůj běžný den - co přesně děláš? Komu píšeš e-maily? O čem? Komu telefonuješ? Proč? Čím podrobnější to bude, tím lépe. 🙂

 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si prosím prezentaci zboží a služeb, které nabízíte (klidně na základě webových stránek nebo e-shopu, ale zkus používat českou verzi). Připrav si povídání asi na 10 minut.

2) TADY najdeš teorii a cvičení ke shodě podmětu s přísudkem, na které jsme narazily na lekci. Prostuduj si to prosím.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím text (100-200 slov), ve kterém popíšeš svou kancelář nebo kancelář z tohoto obrázku (1. fotografie). Text mi prosím pošli do pondělí e-mailem. Snaž se používat co nejvíc akuzativ. Co máš v kanceláři? Kam jsi to v kanceláři umístila? Co potřebuješ v kanceláři mít?

2) Opakuj si akuzativ v písničkách TADY, TADYTADY. Dohledej si slova, kterým nerozumíš, nebo si připrav jejich seznam na příští lekci. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopaku si prosím akuzativ na TÉTO stránce. Podívej se na videa a udělej cvičení.

2) Připrav si prosím obrázek své kanceláře. Příště si ji zkusíme popsat a říct si, co všechno v ní máš/nemáš / nebo bys mít chtěla. Když si připravíš slovíčka, bude to fajn a půjde to rychleji. 🙂

DALŠÍ OPAKOVÁNÍ