Czech Time na přání pro Angelinu/Marka
Jamboard s materiály z lekce najdete TADY.
Příští lekce bude v lednu až se domluvíme. 🙂
DOMÁCÍ ÚKOL
1) Dokonči prosím 8. lekci, opakuj si deklinaci slov předsesa, zaměstnanec a prodavač.
2) UŽIJ SI VÁNOCE!!!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Až dokončíš 7. lekci z kurzu, podívej se na 8. lekci.
2) Napiš prosím krátký text (asi 250 slov) a zkus v něm popsat, k čemu všemu ve Feroně používáte internet a jak. Mohla by Ferona fungovat bez internetu? Co by se změnilo?
3) Zopakuj si prosím deklinaci slov předseda, zaměstnanec a prodavač. Příště se na to podíváme spolu. 😉
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Dokonči prosím úkoly ze 7. lekce. Pokud něco nebude jasné, připrav si prosím seznam slovíček/otázek.
2) Napiš prosím krátký text (asi 250 slov), ve kterém popíšeš, v čem by se změnila Tvá práce, pokud bys pracovala v oddělení nákupu. Zkus v textu alespoň 5x použít slovo VŠECHEN v různých formách.
3) Opakuj si prosím deklinaci TEN, TA, TO.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Dokonči prosím domluvené části ze 7. lekce. Pokud něco nebude jasné, připrav si prosím seznam slovíček/otázek. 🙂
2) Opakuj si prosím deklinaci TEN, TA, TO + rozdíl mezi MLUVIT a ŘÍKAT.
3) Trénuj prosím deklinaci slova VŠECHEN. Cvičení najdeš TADY, TADY, TADY, TADY a TADY.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Podíváme se na slovíčka z lekcí z minulého týdne (7. lekce kurzu).
2) Trénuj prosím deklinaci ukazovacích zájemn TEN, TA, TO. Cvičení najdeš TADY, TADY a TADY. Pokud by sis nebyla jistá, TADY najdeš deklinační tabulku.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zůstávají nám úkoly 1 a 2 z minulé lekce.
2) Když budeš mít čas, pokračuj v 7 lekci kurzu. Myslím, že první dvě cvičení moc nevyužiješ, ale přečti si prosím text ve třetím cvičení (Vzestup nadnárodních společností) a udělej k němu cvičení. Pokud máš otázky ke slovíčkům, připrav si je na příště. 🙂
Projdi také část Oddělení ve firmě, Dialog a Pracoviště budoucnosti.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Nastuduj si v kurzu část o tom, jak dělat prezentace. (Je to posledních 7 cvičení v kapitole Výrobky a služby.)
2) Připrav si podle návodu výše prezentaci na některý z výrobků Ferony. Obrázky máme rádi. 🙂
3) Na TÉTO stránce uprostřed si nastuduj a potrénuj deklinaci slov oči, uši, ruce, nohy...
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Nastuduj si v kurzu část o tom, jak dělat prezentace. (Je to posledních 7 cvičení v kapitole Výrobky a služby.)
2) Připrav si podle návodu výše prezentaci na některý z výrobků Ferony. Obrázky máme rádi. 🙂
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Napiš si seznam užitečných frází - vět, které často používáš v e-mailech, dopisech a další komunikaci. Zkontrolujeme, opravíme, doplníme. 🙂
2) Projdi si další lekci z kurzu (výrobky a služby).
3) Podívej se na definice adjektiv spojených se slovem SRDCE. TADY a TADY najdeš cvičení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Dokonči prosím pátou lekci k obchodní korespondenci. Když budeš mít čas, začni prosím s šestou kapitolou (výrobky a služby).
2) Napiš prosím deset vět, ve kterých popíšeš, co máš v kanceláři. U všech věcí napiš jaké to je a kolik toho je. Např. Mám jednu velkou černou židli.
3) Napiš prosím stížnost (asi 150 slov). Vyber si jedno z těchto témat:
- Stížnost na zpoždění dodávky zboží, která způsobila problémy v podnikání.
- Stížnost na nesprávnou fakturaci, například fakturace nesprávné částky nebo nevyužitých služeb.
- Stížnost na nedodržení smluvních podmínek, například nesplnění termínů nebo nedostatečnou kvalitu dodaného zboží.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Když budeš mít čas, napiš prosím krátký text (asi 150 slov), ve kterém použiješ co nejčastěji slovo JET ve všech časech. Popiš mi vaši dovolenou - kam jste jeli, kudy jedete, kam pojedete? Napiš také, co jste cestou viděli (tam si krásně zopakujeme akuzativ - 4. pád). 🙂
2) Napiš prosím 5 vět, v každé větě použij slovo JESTLI.
3) Zopakuj si slovíčka z minulých lekcí. Kdybys měla chuť a čas, začni s lekcí 5 (Korespondence).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Napiš prosím krátký text (asi 150 slov), ve kterém se zamyslíš nad tím, proč lidé potřebují peníze. Proč je důležité, aby dostávali za svou práci adektvátní množství peněz? Co lidem peníze umožňují? Snaž se používat co nejčastěji slovo PENÍZE v různých formách. 🙂
2) Pokud jsi ještě nezvládla všechna cvičení ze 3. lekce Obchodní etiketa II, dodělej je prosím. Pokud budeš mít čas, zkus si projít lekci 4 na téma pracovní pohovor. Tohle téma už jsme dělaly, tak to půjde rychleji. 🙂
3) Zopakuj si prosím koncovky akuzativu a po jakých slovesech a prepozicích ho nejčastěji používáme TADY.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Napiš prosím krátký text (asi 150 slov). Kde popíšeš, komu a proč nejčastěji telefonuješ. Komu a proč necháváš nejčastěji vzkazy. Komu a proč nejčastěji vyřizuješ vzkazy od někoho jiného. Komu a proč nejčastěji píšeš zprávy. Komu a proč nejčastěji domlouváš schůzky. S kým a proč si nejčastěji domlouváš schůzky Ty.
2) Na portálu czechonline.org si projdi celou LEKCI 3 - Obchodní etiketa II.
3) Zkus doplnit slovo peníze do následujících vět. Věty prosím napiš a pošli spolu s textem.
1) Bez ... do hospody nelez.
2) S ... je život jednodušší.
3) Nevím, kde k těm ... přišel!
4) Potřebuju ...!
5) To je hodně ...!
6) To jsou tvoje ...?
7) O ... se u nás doma nikdy nemluvilo.
8) ... jsou pro ni velké tabu.
9) Na co ti bude tolik ...?
10) Nevím, co s těmi ... chce dělat.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Na portálu czechonline.org si projdi celou LEKCI 2 - Obchodní etiketa I.
2) Napiš prosím krátký text (asi 150 slov). Zkus se v textu zamyslet a najít 3 rozdíly mezi Čechy a Poláky. Které jsou podle Tebe největší?
3) Zopakuj si všechna nová slovíčka z první lekce (TELEFONOVÁNÍ).
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zopakuj si všechna nová slovíčka z první lekce (TELEFONOVÁNÍ).
2) Představ si, že váš pan předseda má kulaté narozeniny/výročí. Chcete mu ve Feroně připravit oslavu. Napiš pozvánku pro kolegy + e-mail, ve kterém jim popíšeš, jak bude akce probíhat, jaký bude program, kde a kdy to bude, kdo tam bude, jak zorganizujete jídlo/pití/dárek? Přidej, co Tě napadne. 🙂 Napiš asi 150 slov.
3) Opakuj si akuzativ a doplň slova do písničky TADY.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zkus vymyslet strategii, jak by se Ferona mohla propagovat na sociálních sítích. Napiš prosím text (asi 150 slov), kde tuto strategii popíšeš.
2) Pokračuj v kurzu a zkus udělat další části: Poslech s porozuměním, Slovní zásoba, Co doplníte do konverzace a Umíte se kvalitně vyjadřovat.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zopakujeme si životopis, téma telefonování a sociálních sítí - opakuj si prosím slovíčka a fráze.
2) Projdi si třetí část z kurzu (small talk). Vypiš si nová slova a fráze.
3) Udělej si prosím také cvičení k dialogu (Žádost o místo), Krátké rozhovory po telefonu a Pozdní doručení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zaregistruj se prosím zdarma na portálu czechonline.org. Najdi si tam KURZ Obchodní čeština a zkus udělat první tři části (text o telefonování a sociálních sítích s cvičeními - užitečné fráze při telefonování - small talk). Vypiš si nové fráze a slova.
2) Podívej se na to, jaké sociální sítě má Ferona. Jak se na nich prezentuje? Co na nich prezentuje? Můžeš to nějak analyzovat/zhodnotit? Je ta prezentace podle Tebe v pořádku? Co by se dalo vylepšit? Kdo je cílový zákazník Ferony? Bude to na něj fungovat?
3) Zkus napsat své CV v češtině.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Projdi si videa a cvičení z poslední 20. kapitoly TADY. Pozor, je jich tam tentokrát hodně.
2) TADY si stáhni fráze B1/B2 a prostuduj si další způsoby, jak můžeš v češtině vyjádřit souhlas nebo nesouhlas.
3) Napiš 5 otázek, které by podle Tebe měly být na pohovorech, ale jsou tam slyšet jen málokdy. Proč právě tyhle?
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Napiš prosím text, ve kterém popíšeš vašemu zahraničnímu (českému) kolegovi cestu z Ferony na letiště. Čím podrobnější cesta bude, tím lépe. Napiš asi 150 slov.
2) Poslechni si video v kapitole 17 TADY. Je tam jen jedno. Udělej k němu obě cvičení.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1)Pošli mi prosím věty se slovem PENÍZE z předminulé lekce.
2) Podívej se prosím na videa a udělej všechna cvičení v kapitole 16 TADY.
3) Na této stránce se podívej, jaký je rozdíl mezi KDE a KAM + udělej cvičení dole na stránce.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Podívej se prosím na videa a udělej všechna cvičení v kapitole 13 TADY.
2) Zopakuj si prosím kondicionál a udělej si cvičení na TÉTO stránce.
3) Pošli mi prosím věty se slovem PENÍZE z minulé lekce.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zopakuj si prosím deklinaci zájmen TEN, TA, TO ve cvičeních TADY, TADY a TADY.
2) Zopakuj si deklinaci slova VŠECHEN ve cvičeních: TADY, TADY, TADY, TADY a TADY.
3) Jak skloňujeme slovo PENÍZE, najdeš krásně vysvětlené TADY. Napiš prosím 10 vět, ve kterých použiješ slovo PENÍZE. Snaž se použít všechny formy (pády) slova. Text mi prosím pošli do čtvrtka 18. dubna.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Podívej se na videa a udělej cvičení k sedmé kapitole (Vyjádření plánu a záměru) TADY. Pozor, je tam několik částí a v každé je několik cvičení (udělej prosím části 7A, 7C, 7D, 7E, 7F). Příště spolu zopakujeme slovní zásobu z těchto videí.
2) Zůstává text z minulé lekce: Zkus napsat krátký text, ve kterém popíšeš svůj běžný den - co přesně děláš? Komu píšeš e-maily? O čem? Komu telefonuješ? Proč? Čím podrobnější to bude, tím lépe. 🙂
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Podívej se na videa a udělej cvičení ke čtvrté kapitole (Administrativa a úřední obraty) TADY. Pozor, je tam několik částí a v každé je několik cvičení (4A, 4B, 4C, 4D, 4E, 4F). Příště spolu zopakujeme slovní zásobu z těchto videí.
2) Zkus napsat krátký text, ve kterém popíšeš svůj běžný den - co přesně děláš? Komu píšeš e-maily? O čem? Komu telefonuješ? Proč? Čím podrobnější to bude, tím lépe. 🙂
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Připrav si prosím prezentaci zboží a služeb, které nabízíte (klidně na základě webových stránek nebo e-shopu, ale zkus používat českou verzi). Připrav si povídání asi na 10 minut.
2) TADY najdeš teorii a cvičení ke shodě podmětu s přísudkem, na které jsme narazily na lekci. Prostuduj si to prosím.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Napiš prosím text (100-200 slov), ve kterém popíšeš svou kancelář nebo kancelář z tohoto obrázku (1. fotografie). Text mi prosím pošli do pondělí e-mailem. Snaž se používat co nejvíc akuzativ. Co máš v kanceláři? Kam jsi to v kanceláři umístila? Co potřebuješ v kanceláři mít?
2) Opakuj si akuzativ v písničkách TADY, TADY a TADY. Dohledej si slova, kterým nerozumíš, nebo si připrav jejich seznam na příští lekci. 🙂
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Zopaku si prosím akuzativ na TÉTO stránce. Podívej se na videa a udělej cvičení.
2) Připrav si prosím obrázek své kanceláře. Příště si ji zkusíme popsat a říct si, co všechno v ní máš/nemáš / nebo bys mít chtěla. Když si připravíš slovíčka, bude to fajn a půjde to rychleji. 🙂
DALŠÍ OPAKOVÁNÍ