Czech Time na přání pro Joãa

Jamboard s materiály z lekce najdeš TADY. 

Příští lekce bude v pondělí 4. 12. od 18:00 tady:

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/82331024047?pwd=NVpVRUtmcnV1VmxYV0tBVVpITE9LUT09

Meeting ID: 823 3102 4047
Passcode: 530263

 

DOMÁCÍ ÚKOLY

1) Prostudij si videa, prezentace a cvičení k DATIVU.

2) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

3) Nastuduj si slovíčka, která popisují části těla PSA, KOČKY, KONĚ a TADY najdeš spoustu dalších zvířátek. 🙂

4) TADY najdeš katalog, kde je popsané i maso, které jsem snad nikdy nejedla včetně receptů. Když k tomu budeš chtít udělat nějaké cvičení, dej vědět. 😉

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Opakuj si slovíčka z poslední lekce (části lidského těla) - obrázky máš v Messengeru.

3) Opakuj si cvičení na deklinaci slova VŠECHEN z minulého týdne.

4) Nastuduj si slovíčka, která popisují lidské orgány ve cvičeních TADY, TADY, TADY, TADY a TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Zopakuj si prosím části lidského těla.

3) Zopakuj si instrumentál s písničkami TADYTADY.

4) Zopakuj si deklinaci slova VŠECHEN TADY, TADY, TADY, TADYTADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Podívej se na video o 17. listopadu. Zkus odpovědět na otázky v pracovním listu. Odpovědi můžeš napsat (pokud chceš), nebo si je "jen" připrav a řekneš mi je v pondělí. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Pokračuj v tréninku instrumentálu. Odkaz na prezentaci už by měl fungovat.

3) Zopakuj si instrumentál taky s písničkami TADY, TADY TADY

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Podívej se na teorii k instrumentálu TADY. Když budeš mít čas, zkus začít i se cvičeními.

3) Podívej se na 4 krátká videa o tom, jak se v historii měnily oslavy 28. řijna. Připrav si prosím rekapitulaci toho, jak to bylo. Proč si myslíš, že to tak bylo? 🙂 Videa najdeš TADY

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) TADY se můžeš podívat na video o houbičkách. Text a obrázky Ti pošlu přes Messenger. Můžeš si opakovat idiomy a nová slovíčka.:-)

2) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

3) Podívej se na krátké video (5 minut) o cestovatelích Hanzelkovi a Zikmundovi TADY. Připrav si prosím shrnutí toho videa. O čem to je? Když budeš mít čas, zkus najít víc informací o těchto dvou pánech. Jaké země navštívili? Co viděli? Kde všude byli? Zkus si o nich připravit povídání. 🙂

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Zkus trénovat tyto pády s Petrovou aplikací www.checkyourczech.com. Myslím, že tam bylo možné omezit opakování jen na některé pády.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Připrav si prosím povídání (asi 5 minut) o své nejdelší/nejzajímavější/nejhorší cestě. Připrav také prosím nějaké obrázky z této cesty - Kam jsi cestoval? Jak? Co se stalo? Proč to byla NEJ cesta? Co jsi viděl? Kde všude jsi byl? Jaká místa jsi navštívil?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Zopakuj si nominativ, akuzativ a genitiv v písničkách: TADY, TADY, TADY, TADYTADY. Každý den zkus jednu. 🙂

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Připrav si prosím popis tohoto obrázku. Kde co je? Jak to město vypadá?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. Dodělej si ta cvičení, která jsi ještě nestihl.

2) Zopakuj si nominativ, akuzativ a genitiv v písničkách: TADY, TADY, TADY, TADYTADY. Každý den zkus jednu. 🙂

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu a genitivu. Dodělej si ta cvičení, která jsi ještě nestihl.

2) Myslím, že můžeme začít s dalším pádem - LOKATIVEM (6. pádem). Projdi si prosím videa a všechna cvičení na této stránce.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Tady je slíbené cvičení na slovíčka k AUTU a jeho součástem. TADY je cvičení na dopravní značky v češtině.

2) TADY, TADYTADY najdeš cvičení, ve kterých si můžeš zopakovat deklinaci slova KTERÝ.

3) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu a genitivu. Dodělej si ta cvičení, která jsi ještě nestihl.

4) Zkus si připravit popis tohoto obrázku. Podívej se na to očima malíře, který ten obrázek nakreslil - co jsi kam namaloval?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Dodělej prosím cvičení na nominativ, akuzativ a genitiv. Ta, ve kterých jsi měl chyby, si zopakuj víckrát. Zopakuj si prosím také stará cvičení, ve kterých byly nějaké problémy.

cvičení 1, cvičení 2 (tady pozor, je tam i pár vět s dativem), cvičení 3, cvičení 4, cvičení 5, cvičení 6, cvičení 7, cvičení 8, cvičení 9 (tady pozor, taky jsou tam asi dvě věty s dativem), cvičení 10

2) Když budeš mít čas, podívej se na video Maxipes Fík za volantem. Zjisti, jestli všemu rozumíš. Příště spolu video projdeme podobně jako dříve Boba a Bobka. 😉

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

STARÉ DOMÁCÍ ÚKOLY

Připrav si prosím plánek Porta (nebo jiného města) a popiš nejzajímavější místa. Kam bys nás s klubem vzal na návštěvu? Co musíme vidět? Kudy půjdeme? 

Připrav si prosím plánek Lisabonu (nebo jiného města) a popiš nejzajímavější místa. Kam bys nás s klubem vzal na návštěvu? Co musíme vidět? Kudy půjdeme? 

Další cvičení na nominativ, akuzativ a genitiv najdeš tady:

cvičení 1, cvičení 2, cvičení 3, cvičení 4, cvičení 5, cvičení 6, cvičení 7, cvičení 8, cvičení 9, cvičení 10.

TADY můžeš trénovat deklinaci s Petrovou aplikací.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Připoměň si prosím teorii a cvičeníNOMINATIVU PLURÁLU, kterou najdeš TADY.

TADY si stáhni pracovní listy k procvičení NOMINATIVU PLURÁLU. Udělej prosím pracovní list 1 (variantu 1 a 2), pracovní list 3 (variantu 1), pracovní list 5 (variantu 2 a 3), pracovní list 7 (variantu 1 a 2), pracovní list 8 (variantu 2), pracovní list 9 (variantu 2), pracovní list 11, pracovní list 14 (variantu 1 nebo 2), pracovní list 15. (Zbytek samozřejmě můžeš udělat taky, ale myslím si, že už to na Tebe bude moc jednoduché).

TADY si můžeš připomenout deklinaci adjektiv, která končí -SKÝ a -CKÝ (dole) a zopakovat cvičení z minulého týdne (úplně dole).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zopakuj si prosím taky teorii k AKUZATIVU singuláru i plurálu, kterou najdeš TADY. Projdi si prosím taky všechna cvičení.

Stáhni si prosím seznam 50 sloves, která nejčastěji používáme s AKUZATIVEM (pokud ho ještě nemáš). Najdeš ho TADY. Zkus si zapamatovat, že se po těchto slovech akuzativ používá - jsou to opravdu ta nejčastější. 🙂

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Připrav si prosím povídání/prezentaci o tom, co lidé v Portugalsku nejčastěji snídají, obědvají a večeří. Mám ráda obrázky, ale to víš. 🙂

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3) TADY najdeš video s Bobem a Bobkem. Podívej se na něj prosím se zvukem a zjisti, jestli rozumíš všem slovům.

4) TADY prosím začni opakovat GENITIV.