Czech Time na přání pro Joãa

Jamboard s materiály z lekce najdeš TADY

Příští lekce bude v pondělí 29. 7. od 18:00 do 19:00 tady:

Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/88945880182?pwd=nwV6ePQDdPjRAxxqiICcUXPybDgWpY.1

Meeting ID: 889 4588 0182
Passcode: 685766

 

DOMÁCÍ ÚKOLY

1) TADY najdeš cvičení z lekce, ze kterého si vyber a nastuduj spojky, které neznáš, nebo si nejsi jistý, jak je používat.

2) Na TÉTO stránce napiš vždy do pole "Zadejte slovo" spojku, u které si nejsi jistý. Dostaneš několik příkladů a synonym, ze kterých pochopíš, kdy a jak je nejlépe používat.

3) Vyber si ze cvičení 10 spojek, které Ti dělají problém, a použij je ve svých větách. Věty mi prosím pošli do neděle. Díky! 🙂

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zkus napsat úvahu (napiš asi 350 slov).

Téma: V dnešní uspěchané době stále řešíme budoucnost, místo abychom plně prožívali
přítomnost.

Napište úvahu, ve které se zamyslíte:
• nad příčinami současné uspěchané doby,
• nad tím, jaké mohou být její důsledky pro náš život,
• nad tím, zda je důležité žít přítomností.

V úvaze se můžeš, ale nemusíš inspirovat níže uvedenými myšlenkami.

Žijeme v době, která je velmi uspěchaná, všechno musí být rychle uděláno, rychle prožito a pak i rychle
zapomenuto. Stále myslíme na to, co musíme stihnout, a budoucnost je pro nás důležitější než to,
co se děje v přítomnosti. Život nám tak ale může protéct mezi prsty a my se ani nedozvíme, jaký měl
vlastně smysl. (z médií, upraveno)

 

2) TADY se podívej na seznam pokročilejších spojek a spojovacích výrazů. Vyber si z nich nejméně 5, které jsou pro Tebe nové nebo je málo používáš, a zkus je použít v úvaze, kterou budeš psát.

3) Zopakuj si jednodušší spojky ve cvičeních TADY, TADYTADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Přečti si knihu Ostře sledované vlaky od Bohumila Hrabala.

2) Napiš text, ve kterém porovnáš knihu a film. Co se Ti víc líbilo? Proč? Co je stejné? Co je jinak? Překvapilo Tě v knize něco, co ve filmu nebylo? Co si o obou verzích myslíš? 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) V jedné z minulých lekcí jsi říkal, že chceš zopakovat zdrobněliny, tak můžeš studovat TADY. V pondělí budeme trénovat deklinaci a zdrobněliny. 🙂

2) 3. června uplynulo 100 let od smrti Franze Kafky. Podívej se na dokument o jeho životě. Připrav si krátké povídání o Kafkovi. Věděl jsi o něm něco dřív? Co? Co sis zapamatoval z dokumentu? Četl jsi nějakou jeho knihu nebo povídku? Co si o jeho díle myslíš?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Napiš prosím recept na chleba - zkus popsat co nejvíc podrobně, co všechno děláš.

2) Podívej se prosím na video. Příště se podíváme, jak pečou chleba Pat a Mat. 🙂 Pokud jsou tam věci, které nevíš, jak říct, zkus si dohledat slovíčka. 

3) TADY, TADYTADY najdeš cvičení na slovíčka k vaření.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Projdi si TENTO seriál o slovní zásobě v kuchyni. Je to pro angličtinu, ale vysvětleno v češtině, zdá se mi to hezky podrobné a přitom dobře vysvětlené.

2) Slovíčka pak můžeš trénovat TADY, TADY, TADY.

3) Během týdne budeme opakovat KDE/KAM s dalšími městy v ČR, zopakujeme ještě části Prahy a evropská města.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Projdi si ještě jednou všechny cvičení na KDY/KDYŽ - pokud je tam nějaká věta, ve které si nejsi jistý, proč tam je KDY nebo KDYŽ, napiš si ji a pošli mi ji. Pokud máš někde pocit, že by mohly být obě varianty KDY i KDYŽ, napiš a pošli mi to taky. Podíváme se na to spolu.

2) Připrav si krátké povídání (5-10 minut) o historii svátku matek, který budeme slavit v neděli 12. 5. Jaká je historie tohoto svátku? Kdy se slaví? Proč? Jak se slaví v různých zemích? Informace zkus hledat jen na českých stránkách. 🙂

3) Podíváme se ještě na cestování po ČR a po Evropě (kde jsi, kam jedeš...), tak můžeš opakovat KDE X KAM, pokud si ještě nejsi v některých věcech jistý.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Trénuj KDY a KDYŽ. Podívej se na videa TADYTADY. Zopakuj si cvičení z klubu TADY, TADY, TADY, TADYTADY. Je to jasnější? Napiš 5 vět, ve kterých použiješ KDY a 5 vět, ve kterých použiješ KDYŽ. Věty mi prosím pošli do neděle 5. 5.

2) TADY můžeš opakovat rozdíl mezi KDE a KAM. Příště ho budeme trénovat na různých městech České republiky, Evropy a částech Prahy.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si povídání asi na 10-15 minut. Náplánuj okružní cestu po České republice pro náš konverzační klub. Budeme cestovat asi týden. Odkud kam pojedeme? Proč právě tam? Co tam budeme dělat? Připrav si k tomu pár obrázků. 🙂

2) Zopakuj si písničku Mýval a doplň do jejího textu správné formy názvů českých a slovenských měst.

3) Pusť si ještě TUHLE písničku a zkus trénovat výslovnost českých měst a dalších míst, pozor, je to hodně rychlé. Rozumíš všem slovům?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Trénuj používání zájmene "svůj" ve cvičeních TADY, TADY, TADY a TADY.

2) TADY si zopakuj deklinaci ostatních přivlastňovacích zájmen.

3) Podívej se na VIDEO. Proč mluvíme s přízvukem? Jak vzniká "cizí" přízvuk, když mluvíme cizími jazyky? Popiš alespoň 2-3 konkrétní příklady. Jaké máš zkušenosti s českým/portugalským / nebo jiným přízvukem? Co bychom podle videa měli dělat, abychom přízvuk neměli? Co si o přízvuku myslíš Ty? Je to problém? Nebo není? Kdy? Proč? Jak? Připrav si krátké povídání / odpovědi na otázky. Zaujalo Tě ve videu něco dalšího? 🙂

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) V pátek bude výročí narození zpěváka Karla Kryla. TADYTADY se prosím podívej na krátká videa o jeho životě. TADY si přečti článek. Případně si dohledej další zdroje, když budeš chtít.

Zkus napsat krátký text (asi 350 slov). Kdo to byl Karel Kryl? Co si myslíš o jeho textech? Připadají Ti v něčem aktuální i dnes? Proč si myslíš, že byly jeho písničky dříve tak oblíbené?

2) TADY najdeš písničku Děkuji. TADY najdeš písničku Bratříčku, zavírej vrátka. Poslechni si je a vypracuj otázky, které jsem Ti poslala v dokumentu přes Messenger.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si prosím popis TOHOTO obrázku. Je to Ajčin (Andrein) obývák. Zkus při popisu trénovat také deklinaci TEN, TA, TO, např. Vedle té Ajčiny televize stojí ta Ajčina skříň. Před tou Andreinou sedačkou vidím ten Andrein stolek... 

2) Napiš 15 vět. V 5 větách použij výraz "maminčina skříň". V 5 větách použij výraz "šéfův stůl". V 5 větách použij výraz "Karlovo centrum". Zkus napsat věty tak, aby v nich bylo co nejvíce různých pádů, jednotné i množné číslo. Věty mi prosím pošli nejpozději v neděli večer.

3) Opakuj si posesiva ve cvičeních z minulých lekcí.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na velikonoční díl Pata a Mata TADY. Podíváme se na to spolu. 🙂

2) Zkus si připravit popis TOHOTO obrázku. Je to Ajčin (Andrein) obývák. Zkus při popisu trénovat také deklinaci TEN, TA, TO, např. Vedle té Ajčiny televize stojí ta Ajčina skříň. Před tou Andreinou sedačkou vidím ten Andrein stolek... 

3) Opakuj si deklinaci posesiv a zájmen TATO, TAHLE, TA... z minulých lekcí.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si popis Tomášova pokoje podle TOHOTO obrázku a popis Helenčina pokoje podle TOHOTO obrázku. Snaž se využít maximum věcí, které už umíš, např. Vedle Tomášovy červené židle stojí Tomášův zelený stůl. Nad tím Tomášovým pracovním stolem visí čtyři Tomášovy barevné plakáty... Příště to projdeme spolu.

2) Zopakuj si posesiva TADY.

3) Trénuj deklinaci slov TENTO, TATO, TOTO ve cvičení TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zkus si připravit co nejpodrobnější popis svého vlastního rodokmenu. Pokud zjistíš, že to nepůjde, najdi na internetu obrázek cizího rodokmenu. 

2) Zopakuj si akuzativ ve cvičeních TADY.

3) Trénuj deklinaci slov TENHLE, TAHLE, TOHLE ve cvičení TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Bedřich Smetana by nedávno oslavil 200. narozeniny. Přečti si texty a podívej se na videa na TÉTO stránce. Připrav si odpovědi na otázky 2, 3 a 4 v pracovním listu. Co nového ses v těchto materiálech o Bedřichu Smetanovi dozvěděl?

2) Opakuj si deklinaci číslovek a TEN, TA, TO z minulých týdnů.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na krátkou českou pohádku ze seriálu Káťa a Škubánek. Připrav si popis toho, co se tam děje. Příště se na to podíváme spolu a budeme trénovat deklinaci TEN, TA, TO a číslovek. 😉

2) Opakuj si prosím deklinaci zájmen TEN, TA, TO z minulého týdne.

3) Opakuj si deklinaci číslovek na stránce TADY.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Minulý týden to bylo 100 let ode dne, kdy se narodil Jiří Šlitr. Přečti si o něm článek a podívej se na videa, která v článku najdeš. Připrav si o něm krátké povídání na 5 minut. Slyšel jsi o něm už někdy dřív? Znáš některou z jeho písniček? Některé z nich najdeš třeba TADY.

2) Vyzkoušej si deklinaci zájmen TEN, TA, TO ve cvičeních TADY, TADYTADY

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si prosím popis dalších fotografií z muzea. Snaž se při popisu co nejčastěji používat prepozice: PŘED, ZA, POD, NAD, VEDLE, VPRAVO OD, VLEVO OD, MEZI, NA, NAPROTI... Procvičíme tak krásně všechny pády.

2) Podívej se na krátké video o svátku svatého Valentýna TADY. Případně zkus najít další videa nebo články o historii tohoto svátku. Zkus napsat krátký text na toto téma. Co si o tom svátku myslíš? Jak se slaví v Portugalsku? Jak v Česku? Co si o něm lidé myslí? Je to pravda? Nebo cokoli Tě k tomu napadne. Napiš prosím asi 200 až 300 slov. 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Připrav si prosím fotografii vašeho pokoje (může být fiktivní), na které budeme trénovat deklinaci, popis místnosti a posesivní zájmena. Co je vedle jejího stolu? Co je proti jejímu křeslu? Co je vpravo od jeho knihovny? atd...

2) Zopakuj si prosím deklinaci číslovek a udělej cvičení 1, 2, 3, 6, 10, 11, 13, 14, 17 na TÉTO stránce.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Příští lekci nás čeká filmová konverzace o filmu Černý Petr. Zpracuj si prosím všechna cvičení z pracovních listů včetně textu.

2) Pokud by nám vyšel čas, podíváme se na deklinaci posesivních (přivlastňovacích) zájmen. Tak můžeš opakovat, když budeš mít chvilku. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zkus napsat argumentaci nebo úvahu, ve které shrneš pozitiva a negativa umělé inteligence (AI). Zkus najít alespoň 3 argumenty pro a 3 proti. Napiš prosím asi 300-350 slov.

2) Zopakuj si deklinaci zájmen ve všech pádech ve cvičeních TADY, TADYTADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zítra, 16. ledna to bude 55 let ode dne, kdy se na protest proti režimu upálil student Jan Palach. Podívej se na krátká videa, která k této události najdeš na ČT EDU a připrav si o tom krátké shrnutí. Co se stalo? Proč? Jak? Jak na to různí lidé reagovali? Co Tě překvapilo? Co Tě zaujalo? 

Když budeš mít víc času a chuť, můžeš se k tomuto tématu podívat taky na film Hořící keř. A napsat nám k tomu něco do klubu. 😉

2) Opakuj si všechny pády. Příště se snad konečně dostaneme k procvičování VOKATIVU.:-)

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Tentokrát mám pro Tebe takový trochu terapeutický úkol. 🙂 Připrav si prezentaci s obrázky (nebo alespoň slovy/větami) na téma 30 věcí, které mi v minulém roce dělaly (udělaly) radost.

2) Opakuj si všechny pády ve cvičeních TADY. Mám na mysli cvičení úplně dole na stránce (zatím neřeš oči, uši, ruce atd.... Na to se podíváme později.) Pokud zjistíš, že Ti některý pád dělá větší problémy, vrať se k němu.

3) Zopakuj si teorii a cvičení k VOKATIVU.

4) Pokud bys neměl co dělat, můžeš se podívat na skloňování podobných slov jako je SLEDUJÍCÍ, na které jsme narazili. Říká se tomu adjektivní skloňování, protože se tato slova skloňují podobně jako přídavná jména (adjektiva). Víc o tom najdeš třeba v článku TADY. Ale to je takový dobrovolný úkol. Podobných slov není moc, takže je klidně můžeme nechat na později. 😉

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Přečti si knížku od Ježíška a připrav si podle ní (nebo dalších materiálů, které najdeš) povídání o Věře Čáslavské. Existuje o ní i moc zajímavý dokument Věra 68.

2) Napiš prosím text - úvahu/zamyšlení (přibližně 300-350 slov) o tom, jakou roli mají dnes sportovci ve společnosti. Mohou mít vliv na myšlení nebo chování lidí? Mohou přispět k nějaké společenské změně? Mohou mít pozitivní nebo negativní vliv na život dalších lidí? Jak? Proč?

3) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu, instrumentálu a dativu. 

4) Když budeš mít chuť a čas, začni s posledním pádem, který nám zbývá - VOKATIVEM. Prostuduj si teorii a udělej si cvičení.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Podívej se na video o tom, jak péct vánočku. 🙂 Připrav si / rozmysli si, jak popsat jednotlivé aktivity, které ve videu vidíš. Příště si video pustíme spolu a poprosím Tě o komentář. 

2) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu, instrumentálu a dativu. 

3) Tady trénuj deklinaci slova DÍTĚ.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Zopakuj si formy dativu (3. pádu) a dokonči cvičení na stránce z minula.

2) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

3) Zapomněla jsem na Samotáře! Příště se ještě vrátíme k Tvému textu a podíváme se na žlutá místa.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Prostudij si videa, prezentace a cvičení k DATIVU.

2) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

3) Nastuduj si slovíčka, která popisují části těla PSA, KOČKY, KONĚ a TADY najdeš spoustu dalších zvířátek. 🙂

4) TADY najdeš katalog, kde je popsané i maso, které jsem snad nikdy nejedla včetně receptů. Když k tomu budeš chtít udělat nějaké cvičení, dej vědět. 😉

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Opakuj si slovíčka z poslední lekce (části lidského těla) - obrázky máš v Messengeru.

3) Opakuj si cvičení na deklinaci slova VŠECHEN z minulého týdne.

4) Nastuduj si slovíčka, která popisují lidské orgány ve cvičeních TADY, TADY, TADY, TADY a TADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Zopakuj si prosím části lidského těla.

3) Zopakuj si instrumentál s písničkami TADYTADY.

4) Zopakuj si deklinaci slova VŠECHEN TADY, TADY, TADY, TADYTADY.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Podívej se na video o 17. listopadu. Zkus odpovědět na otázky v pracovním listu. Odpovědi můžeš napsat (pokud chceš), nebo si je "jen" připrav a řekneš mi je v pondělí. 🙂

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu, lokativu a instrumentálu. 

2) Pokračuj v tréninku instrumentálu. Odkaz na prezentaci už by měl fungovat.

3) Zopakuj si instrumentál taky s písničkami TADY, TADY TADY

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Podívej se na teorii k instrumentálu TADY. Když budeš mít čas, zkus začít i se cvičeními.

3) Podívej se na 4 krátká videa o tom, jak se v historii měnily oslavy 28. řijna. Připrav si prosím rekapitulaci toho, jak to bylo. Proč si myslíš, že to tak bylo? 🙂 Videa najdeš TADY

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) TADY se můžeš podívat na video o houbičkách. Text a obrázky Ti pošlu přes Messenger. Můžeš si opakovat idiomy a nová slovíčka.:-)

2) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

3) Podívej se na krátké video (5 minut) o cestovatelích Hanzelkovi a Zikmundovi TADY. Připrav si prosím shrnutí toho videa. O čem to je? Když budeš mít čas, zkus najít víc informací o těchto dvou pánech. Jaké země navštívili? Co viděli? Kde všude byli? Zkus si o nich připravit povídání. 🙂

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Zkus trénovat tyto pády s Petrovou aplikací www.checkyourczech.com. Myslím, že tam bylo možné omezit opakování jen na některé pády.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Připrav si prosím povídání (asi 5 minut) o své nejdelší/nejzajímavější/nejhorší cestě. Připrav také prosím nějaké obrázky z této cesty - Kam jsi cestoval? Jak? Co se stalo? Proč to byla NEJ cesta? Co jsi viděl? Kde všude jsi byl? Jaká místa jsi navštívil?

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Zopakuj si nominativ, akuzativ a genitiv v písničkách: TADY, TADY, TADY, TADYTADY. Každý den zkus jednu. 🙂

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. 

2) Připrav si prosím popis tohoto obrázku. Kde co je? Jak to město vypadá?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu, genitivu a lokativu. Dodělej si ta cvičení, která jsi ještě nestihl.

2) Zopakuj si nominativ, akuzativ a genitiv v písničkách: TADY, TADY, TADY, TADYTADY. Každý den zkus jednu. 🙂

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu a genitivu. Dodělej si ta cvičení, která jsi ještě nestihl.

2) Myslím, že můžeme začít s dalším pádem - LOKATIVEM (6. pádem). Projdi si prosím videa a všechna cvičení na této stránce.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Tady je slíbené cvičení na slovíčka k AUTU a jeho součástem. TADY je cvičení na dopravní značky v češtině.

2) TADY, TADYTADY najdeš cvičení, ve kterých si můžeš zopakovat deklinaci slova KTERÝ.

3) Opakuj si problematické věty ze cvičení k nominativu, akuzativu a genitivu. Dodělej si ta cvičení, která jsi ještě nestihl.

4) Zkus si připravit popis tohoto obrázku. Podívej se na to očima malíře, který ten obrázek nakreslil - co jsi kam namaloval?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

1) Dodělej prosím cvičení na nominativ, akuzativ a genitiv. Ta, ve kterých jsi měl chyby, si zopakuj víckrát. Zopakuj si prosím také stará cvičení, ve kterých byly nějaké problémy.

cvičení 1, cvičení 2 (tady pozor, je tam i pár vět s dativem), cvičení 3, cvičení 4, cvičení 5, cvičení 6, cvičení 7, cvičení 8, cvičení 9 (tady pozor, taky jsou tam asi dvě věty s dativem), cvičení 10

2) Když budeš mít čas, podívej se na video Maxipes Fík za volantem. Zjisti, jestli všemu rozumíš. Příště spolu video projdeme podobně jako dříve Boba a Bobka. 😉

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

STARÉ DOMÁCÍ ÚKOLY

Připrav si prosím plánek Porta (nebo jiného města) a popiš nejzajímavější místa. Kam bys nás s klubem vzal na návštěvu? Co musíme vidět? Kudy půjdeme? 

Připrav si prosím plánek Lisabonu (nebo jiného města) a popiš nejzajímavější místa. Kam bys nás s klubem vzal na návštěvu? Co musíme vidět? Kudy půjdeme? 

Další cvičení na nominativ, akuzativ a genitiv najdeš tady:

cvičení 1, cvičení 2, cvičení 3, cvičení 4, cvičení 5, cvičení 6, cvičení 7, cvičení 8, cvičení 9, cvičení 10.

TADY můžeš trénovat deklinaci s Petrovou aplikací.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Připoměň si prosím teorii a cvičeníNOMINATIVU PLURÁLU, kterou najdeš TADY.

TADY si stáhni pracovní listy k procvičení NOMINATIVU PLURÁLU. Udělej prosím pracovní list 1 (variantu 1 a 2), pracovní list 3 (variantu 1), pracovní list 5 (variantu 2 a 3), pracovní list 7 (variantu 1 a 2), pracovní list 8 (variantu 2), pracovní list 9 (variantu 2), pracovní list 11, pracovní list 14 (variantu 1 nebo 2), pracovní list 15. (Zbytek samozřejmě můžeš udělat taky, ale myslím si, že už to na Tebe bude moc jednoduché).

TADY si můžeš připomenout deklinaci adjektiv, která končí -SKÝ a -CKÝ (dole) a zopakovat cvičení z minulého týdne (úplně dole).

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Zopakuj si prosím taky teorii k AKUZATIVU singuláru i plurálu, kterou najdeš TADY. Projdi si prosím taky všechna cvičení.

Stáhni si prosím seznam 50 sloves, která nejčastěji používáme s AKUZATIVEM (pokud ho ještě nemáš). Najdeš ho TADY. Zkus si zapamatovat, že se po těchto slovech akuzativ používá - jsou to opravdu ta nejčastější. 🙂

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Připrav si prosím povídání/prezentaci o tom, co lidé v Portugalsku nejčastěji snídají, obědvají a večeří. Mám ráda obrázky, ale to víš. 🙂

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3) TADY najdeš video s Bobem a Bobkem. Podívej se na něj prosím se zvukem a zjisti, jestli rozumíš všem slovům.

4) TADY prosím začni opakovat GENITIV.