Czech Time na přání pro Soňu
Příští lekce bude ve středu 11. prosince v 10:30 tady:
Join Zoom Meeting
https://us02web.zoom.us/j/81620765495?pwd=FkUa6AcAaCnrNlWuiNNjS3onbXAQKf.1
Meeting ID: 816 2076 5495
Passcode: 559295
DOMÁCÍ ÚKOL
1) Připrav si prosím krátké povídání o Francii (asi 10 minut). Můžeš samozřejmě porovnávat s ČR nebo s Ruskem nebo můžeš mluvit pouze o Francii. 🙂
2) Napiš krátký text (asi 250 slov) na téma "slow fashion". Co to pro Tebe znamená? Má to smysl? Proč ano? Proč ne?
3) Cvičení na pasivum je v Messengeru.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Podívej se na krátké video (5 minut) o známých českých cestovatelích Hanzelkovi a Zikmundovi. Připrav si prosím krátké shrnutí - o čem video je? Co ses o nich dozvěděla?
2) Napiš úvahu na téma Jaké jsou výhody a nevýhody cestování z hlediska cílové destinace. Zamysli se prosím nad tím, jaký vliv má masová turistika na místní komunity a životní prostředí, jak mohou cestovatelé minimalizovat svůj ekologický otisk a respektovat místní kulturu a zvyky? A naopak jaký přínos má turismus? Jaká je ekonomická a sociální důležitost cestovního ruchu pro destinace a místní obyvatele? Napiš asi 250-300 slov.
3) Cvičení na pasivum posílám do Messengeru. 😉
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) K latinskoamerickým tancům pro Tebe mám něco odbornějšího. Našla jsem tuhle bakalářku. 🙂 Na stranách 10-15 najdeš obecnější povídání o jednotlivých tancích a jejich historii. Na stranách 30-34 najdeš věci o technice těchto tanců. Na stranách 35-39 se píše o vlivu tance na člověka. To jsou podle mě nejzajímavější pasáže k diskuzi.
Zkus si tyto části přečíst a napsat text (asi 250 slov). Zkus napsat úvahu o tom, zda by měl být tanec součástí povinného vzdělání, nebo ne, a proč. Zkus napsat alespoň 3-5 argumentů, kterými svůj názor zdůvodníš.
Pokud Tě nic nenapadne k tomu, můžeš napsat pár myšlenek o tom, co Tě v textech zaujalo, co Tě překvapilo, co nového ses dozvěděla.
2) Udělej prosím TOHLE a TOHLE cvičení na pasivum. Pokud bys s tím měla problém, na této stránce najdeš další cvičení a teorii.
3) Do Messengeru posílám cvičení na výslovnost I a Í.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) TADY najdeš článek o historii tarotu. TADY najdeš pár zkušeností s kartářkami. A TADY otázky a odpovědi. TADY najdeš článek o mýtech spojených s tarotem. Zkus se zamyslet nad tím, proč lidé za kartářkami chodí? Co u nich hledají? Nechala sis někdy vyložit karty? Pokud ano, jaký jsi z toho měla pocit? Pokud ne, v jaké situaci bys za kartářkou šla? Chtěla jsi někdy být kartářkou? Jaké výhody a nevýhody taková profese podle Tebe má? Je něco, co musí správná kartářka mít? Věříš kartám?
Napiš prosím text (asi 250 slov), ve kterém na otázky odpovíš nebo se nad některými z nich zamyslíš.
2) Pošli mi prosím nahrávku básničky, kterou posílám do Messengeru. 🙂
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) TADY, TADY a TADY najdeš články o mniších Šaolin. Napiš prosím text (min. 250 slov). Zkus popsat hlavní principy, podle kterých funguje život mnichů Šaolin. Co Tě na nich zaujalo? Co si myslíš o Šaolin show? Co si myslíě o současném fungování kláštera?
2) Podívej se na cvičení ke slovosledu a diakritice (odkazy 2 a 3 z minulého týdne).
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Přečti si prosím TENTO a TENTO článek o syndromu vyhoření. Když budeš mít chuť a čas, můžeš si také poslechnout TENTO podcast. Napiš prosím text (asi 250 slov), ve kterém shrneš, co ses dozvěděla. Jak můžeš se syndromem vyhoření bojovat? Jak mu předcházet?
2) TADY se podívej na slovosled - video + prezentace (téma-réma). Zkus si udělat cvičení, která na stránce najdeš.
3) TADY najdeš spoustu cvičení na diakritiku. Zkus udělat každý den udělat jedno, zabere to pár minut a dá se to dělat na přednáškách. 😉
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
1) Napiš text (min. 250 slov) - napiš 30 věcí, které Ti dělají radost a proč.
2) Do Messengeru posílám taky básničku na trénink výslovnosti. Zkus si ji párkrát nahlas přečíst a soustředit se na výslovnost. Až budeš spokojená, nahraj mi jednu verzi a pošli mi ji. 🙂
3) Přečti si článek. Co si o něm myslíš? S čím souhlasíš? S čím ne? Proč?